خرید لباس بختیاری مردانه، زنانه و بچه گانه محلی(فروش|ارسال رایگان)
خرید لباس بختیاری مردانه محلی (عکس)

لباس بختیاری باکیفیت و (اصل) با ضمانت + ارسال رایگان پیشتاز .

مشاهده فروشگاه آنلاین لباس بختیاری

برای خرید با تخفیف استثنایی چوقا، شلوار دبیت، کلاه خسروی و گیوه ملکی عجله کنید…

لباس محلی بختیاری (لباس لری مردانه، پسرانه و زنانه) پیشینه ای قوی داشته و همراه همیشگی مردان، زنان و خردسالان ایل بختیاری و عشایر ایران بوده است.
لباس بختیاری نوعی پوشش بسیار زیبا و خاص  و در عین حال بسیار راحت است. بختیاری ها از قرن ها پیش به خوبی پوشش خود را حفظ کرده و هنوز هم به آن پایبند هستند.
در زمان ها و مراسم های متفاوتی اعم عروسی، نامزدی، کوچ، عزاداری و حتی روزمره زنان و مردان بختیاری لباس های مخصوص و منحصر به فرد خود را به تن می کنند و در این میان کودکان نیز از طرفداران پوشیدن لباس های محلی خود هستند و با آن احساس قدرت می کنند. 

سایت لباس بختیاری خرید لباس بختیاری مردانه، پسرانه، زنانه و بچه گانه را برای تمامی عاشقان لباس محلی و بومی راحت تر کرده است.

مشاهده فروشگاه آنلاین لباس بختیاری 

سفارشات با ارسال رایگان از طریق پست پیشتاز برای شما ارسال خواهد شد.

در ادامه شما را به مطالعه  اطلاعاتی ارزشمند از انواع لباس های بختیاری دعوت می نمایم…

لباس محلی بختیاری قدمتی هزاران ساله دارد. خرید لباس بختیاری مردانه، زنانه و بچه گانه محلی(فروش|ارسال رایگان)
لباس محلی بختیاری قدمتی هزاران ساله دارد

مردان بختیاری همگی لباسی یک شکل پوشیده و زنان آن ها نیز با تفاوت های جزئی در رنگ و یا تزئیین تقریبا لباس هایی یک شکل بر تن می کنند. خرید لباس بختیاری هنوز هم بسیار پر طرفدار بوده و شما می­توانید با سفارش از سایت لباس بختیاری، لباس مورد نظر خود را مستقیما خریداری و در هر جایی از ایران هستید آن را دریافت کنید. ارسال لباس محلی بختیاری برای راحتی و رضایت خریداران توسط این سایت به صورت رایگان صورت می­گیرد. بیایید کمی بیشتر با لباس بختیاری آشنا شده و از آن لذت ببریم.

کلاه نمدی در لباس بختیاری

کلاه نمدی که از هر طرف می ­توان بر سر گذاشت یار جدا نشدنی مردان بختیاری است. این کلاه در رنگ­ های مشکی و قهوه ای است که از کرک های موجود در پشم بز ساخته می شود. از گذشته ­های دور تا به امروز کلاه نمدی جز لباس محلی بختیاری بوده و حتی با توجه به محبوبیتی که دارد اقوام دیگر نیز از این کلاه استفاده می­کنند. سایت لباس بختیاری کلاه نمدی را با کیفیتی بالا در اختیار خریداران گذاشته و کیفیت را به شما ارزانی می­کند.

کلاه نمدی نمادی از شیرمردان بختیاری-خرید لباس بختیاری مردانه، زنانه و بچه گانه محلی(فروش|ارسال رایگان)
عکس کلاه نمدی نمادی از شیرمردان بختیاری

کلاه نمدی به عنوان نمادی از بزرگی ایل بختیاری است و مردان در هر شرایطی از آن استفاده می­ کنند. هنگام خرید لباس بختیاری مردانه حتما کلاه نمدی یا خسروی را در نظر داشته باشید که لباس شما بدون این کلاه چیزی بزرگ کم خواهد داشت. کلاه نمدی را اندازه ­های متفاوتی تولید و هر قوم و طایفه ای با توجه به رسومات خود از آن استفاده می­کند. کلاه که در اندازه های کوچک، متوسط و بزرگ بافته می شود و معمولا دو نوع بزرگ و متوسط آن را کلاه خسروی نیز می نامند، در گذشته رنگ سفید این کلاه نیز مورد استفاده قرار می گرفته است.

مردان ایل بختیاری در هر حالی از کلاه نمدی استفاده می کنند. خرید لباس بختیاری مردانه، زنانه و بچه گانه محلی(فروش|ارسال رایگان)
مردان ایل بختیاری در هر حالی از کلاه نمدی استفاده می کنند.

این کلاه پوششی برای سرما و یا مانعی برای تابش آفتاب نمی باشد و در هر لحظه ای مرد بختیاری از آن استفاده می کند. همچنین در شرایط روحی متفاوت کلاه را به یک سمتی متمایل می کنند. البته اگر از نماد فروهر بر روی کلاه استفاده شود این نماد بالای جلو کلاه قرار گیرد. ناگفته نماند که کلاه نمدی در تاریخ ایران قدمتی 5 هزار ساله دارد و هنوز هم به مانند سابق مورد استفاده قرار می­گیرد. در ادبیات ایران زمین نیز به کلاه نمدی بسیار پرداخته شده است.

قیمت خرید و فروش دبیت بختیاری

برای خرید لباس بختیاری مردانه شلوار دبیت نیز عضو اساسی خواهد بود. مردان ایل بختیاری همیشه یک شلوار مشکی می پوشند که این شلوار از جنس دبیت بوده و به شلوار دبیت معروف است. این پارچه به دلیل نرمی و کیفیت بالایی که دارد این چنین محبوب شده است. رنگ دبیت ثابت بوده و یکی از با کیفیت ترین پارچه های موجود است. مرد بختیاری اگر همراه کت دبیت بپوشد آن را با یک کمربند چرمی محکم می­کند و اگر با چوقا به تن کن روی دبیت خود شال خواهد بست. تمامی این رسوم کهن و قدیمی زیبایی لباس محلی بختیاریرا دو چندان کرده و فرهنگ این ایل را به رخ می­کشد.

شلوار دبیت حاج علی اکبری (اصل)

شلوار دبیت مردان بختیاری-خرید لباس بختیاری مردانه، زنانه و بچه گانه محلی(فروش|ارسال رایگان)
عکسی از لباس بختیاری

مشاهده فروشگاه آنلاین لباس بختیاری 

لباس محلی بختیاری شهرتی جهانی دارد معرف خوبی برای رسوم ایران زمین است. این لباس از با ارزش ترین و قدیمی ترین نوع لباس موجود در دنیا بوده و طراحی خاص و منحصر به فردش آن را از دیگر پوشش ها جدا می کند.

یکی از خصوصیات شلوار دبیت که می توان به اشاره کرد دمپای بسیار گشاد آن است. این دمپای گشاد زیبایی خاصی به دبیت داده و پوشیدن آن را برای مردان ایل راحت تر کرده است. دبیت تنها یک جیب در سمت راست خود دارد که معمولا این جیب با یک زیپ و یا چفت بسته می شود. البته این دمپای گشاد هنگام کار قدری برای مردان دست و پا گیر است. لذا هنگام نیاز آن را جمع می کنند تا مانع از کار آن نشود. هنگام خرید لباس بختیاری مردانه و دبیت توجه داشته باشید که محصولی اصل و با کیفیت خریداری کنید. شما می توانید با خرید از سایت لباس بختیاری از اصل بودن لباس خود اطمینان داشته و با آرامش خاطر سفارش خود را ثبت کنید. علاوه بر جنس لباس های این سایت دوختی با کیفیت نیز دارد.

چوقا بالاپوش مردان بختیاری

مطمئنا هر مرد بختیاری چوقا را به تن کرده و در خانه هر ایل بختیاری چوقا به چشم خواهد خورد. خرید لباس بختیاری مردانه بدون چوقا امکان پذیر نخواهد بود. این لباس که از نخ­ های ریسیده شده پشم گوسفند است لباسی محبوب میان مردان است. هرچه چوقا با نخ نازک تری بافته شده باشد، با کیفیت تر و زیباتر خواهد بود.

این لباس که تا زانوی مردان است پوشش خوبی برای مواقع بارانی است و به دلیل تراکم بالای بافت اجازه نفوذ باران را نمی دهد. مردان بختیاری خصوصا در چهارمحال بختیاری و لرستان همیشه چوقا به تن دارند که در روزهای سرد زمستان زیر آن لباس گرم و در تابستان پیراهن می پوشند و در هر شرایطی چوقا را از خود دور نمی کنند. علاوه بر مردان افراد کم سن و سال تر و کودکان نیز چوقا به تن می کنند. پیشنهاد می کنیم برای خرید لباس بختیاری بچه گانه چوقا را هرگز نادیده نگیرید.

چوقا بالاپوش مردان بختیاری-خرید لباس بختیاری مردانه، زنانه و بچه گانه محلی(فروش|ارسال رایگان)

چوقایی که در طایفه کیارسی بافته می شود بهترین و با کیفیت ترین چوقای موجود بوده و هنگام خرید لباس بختیاری مردانه چوقا کیارسی انتخاب بسیار مناسبی برایتان خواهد بود. شهرستان کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری سرچشمه اصلی این لباس است. بافتن چوقا مانند بافت گلیم بوده و از دار خوابیده برای بافت آن استفاده می کنند اما تفاوت هایی نیز با آن دارد که در بافت چوقا تراکم بسیار بالاتر بوده و بافت ریزتر است. تار و پود مورد استفاده در بافت چوقا بسیار نازک تر بوده و آن را متراکم تر می کند.

نقش زیبای چوقا لباس محلی بختیاری-خرید لباس بختیاری مردانه، زنانه و بچه گانه محلی(فروش|ارسال رایگان)
نقش زیبای چوقا لباس محلی بختیاری

با خرید چوقا باکیفیت و اصال کیارسی یا موری از سایت لباس بختیاری می توانید مرد خود را غافلگیر و هدیه ای ارزشمند و درخور برایش تهیه کنید. چوقا دارای طرح و نقش و نگارهای سیاه رنگ بوده که در زمینه ای سفید بسیار چشمگیر است. البته این که طرح چوقا از کجا منشا گرفته اطلاعات دقیقی در دست نیست و برخی آن را به مقبره کوروش و برخی به معبد زیگرات چغازنبیل نسبت می دهند.

مشاهده فروشگاه آنلاین لباس بختیاری 

چوقا در بسیاری از مراسم های رسمی لباس مردان بختیاری بوده و علاوه بر عشایر دیگر مردان بختیاری نیز آن را به تن می کنند. آستین این لباس کوتاه بوده و گاهی به عنوان جیب نیز از آن استفاده می کنند. خرید لباس بختیاری مردانه از سایت لباس بختیاری علاوه بر ارسال رایگان محصول کیفیت بالا را نیز برایتان به ارمغان می آورد. مدتی پوشیدن چوقا در میان مردان کم دیده می شد اما این ایل ریشه دار فرهنگ خود را احیا کرده و چند سالی است که دوباره چوقا در تن هر مردی می توان دید. زنان و مردان بختیاری از کودکی فرزندان خود را با آداب و رسوم بختیاری آشنا کرده و آن ها را مشتاق برای پوشیدن لباس قوم خود می کنند.

چوقا کیارسی از پشم درجه 1 گوسفند(بسیار سبک)

خرید گیوه چهار دوخت بختیاری

کفش مردان بختیاری را گیوه می نامند. این کفش دارای رویه پنبه ای است که رنگی سفید نیز دارد. گیوه بسیار راحت و نرم بوده و کف آن نیز از پارچه هایی با استحکام و دوام بالا ساخته می شود. رنگ کفیه آن معمولا سیاه بوده و ترکیب سیاه و سفید گیوه،کفش را با چوقا هماهنگ می کند. در خرید لباس بختیاری مردانه گیوه ملکی بسیار با کیفیت است و طرفداران بسیاری نیز دارد که البته با توجه به قیمت بالا، گیوه هایی با کفی لاستیکی نیز بافته می شود که قیمت آن ها پایین تر خواهد بود.

گیوه بختیاری خان سالاری سفید

گیوه، کفش مردان بختیاری است که رویه آن از پنبه است-خرید لباس بختیاری مردانه، زنانه و بچه گانه محلی(فروش|ارسال رایگان)

این کفش برای بافت هر دو لنگه از یک الگو پیروی کرده و گیوه شما چپ و راست ندارد. گیوه در اندازه های متفاوتی بافته و در بازار موجود است و شما می توانید برای خرید لباس بختیاری بچه گانه گیوه سایز مناسب کودک خود را سفارش دهید. گیوه را تنها مردان بختیاری به پا نکرده و افراد بسیار حتی در شهرها نیز از آن استفاده می کنند. راحتی و نرمی گیوه موجب چنین محبوبیت بالای آن در میان مردان ایران شده و همین امر دلیل خوبی بود تا کلاس های آموزش بافت گیوه بسیار برگزار و افراد بسیاری این هنر زیبا را یاد بگیرند.

تاریخ بختیاری از آغاز تاکنون(پیشینه تاریخی قوم لر بختیاری)

مینا و خرید آن از لباس بختیاری

برای خرید لباس بختیاری زنانه مینا که روسری بلند و رنگارنگ است حتما تهیه کنید. مینا جنسی از حریر نازک دارد که روسری بسیار لطیف است. رنگ های متنوعی از مینا وجود دارد که خانم های جوان بختیاری رنگ های روشن و خانم های میانسال از رنگ های تیره آن استفاده می کنند.

مینا روسری که بانوان بختیاری برای پوشاندن موهای سر از آن استفاده می کنند. خرید لباس بختیاری مردانه، زنانه و بچه گانه محلی(فروش|ارسال رایگان)
مینا روسری که بانوان بختیاری برای پوشاندن موهای سر از آن استفاده می کنند.

در مراسم های رسمی و عروسی ها مینا ظاهری دلبرانه به خانم های ایل می بخشد. مینا را با سنجاق از یک سمت لچک به سمت دیگر متصل می کنند و در پشت سر خود آن را آویزان می کنند. برای بستن مینا ابندا یک طرف آن را به لچک، کنار یک گوش با سنجاق متصل می کنند و بعد آن را دومرتبه به سر خود پیچیده و بعد در سمت دیگر به لچک محکم می کنند. هر خانم بختیاری تعداد متنوعی از رنگ ها و طرح های مینا در کمد و یا بقچه لباس خود را دارد و از هر کدام برای هر شرایط و یا مناسبت خاص استفاده می کند. شما می توانید از سایت لباس بختیاری هر رنگ مینا که دوست دارید خریداری و از آن لذت ببرید.

آموزش بستن مینا و محکم کردن آن به لچک - خرید لباس بختیاری مردانه، زنانه و بچه گانه محلی(فروش|ارسال رایگان)
آموزش بستن مینا و محکم کردن آن به لچک

خرید لچک از سایت لباس بختیاری

خانم های بختیاری از کلاهی در زیر مینا خود استفاده می کنند که به آن لچک می گویند. معمولا لچک را با پولک، مروارید، سکه و اشیاء پر زرق و برق آراسته می کنند و زیبایی لباس و صورت خود را بیشتر می کنند. خرید لباس بختیاری زنانه و لچک توسط سایت لباس بختیاری به صورت مستقیم و بدون هیچ گونه واسطه ای صورت می گیرد و شما می توانید در هر جایی که باشید با سفارش آنلاین لچک های متنوع و زیبای این سایت را خریداری کنید. خانم های بختیاری با بیرون ریختن گیسوان خود ار زیر لچک دل از معشوق خود برده و هر چشمی را به زیبایی خود خیره می کنند. البته که این موها را با آداب و آرایشی خاص از لچک خود بیرون می گذارند. فرهنگ بختیاری به قدری قوی است که حتی برای موهای بیرون ریخته از لچک زنان خود نامی دارند و به آن تورنه می گویند. چه بسا مردان جوانی که با یا تورنه یار خود شب ها را صبح کرده و دل از کف داده اند.

لچک کلاهی است روی سر گذاشته و مینا را به آن وصل می کنند. خرید لباس بختیاری مردانه، زنانه و بچه گانه محلی(فروش|ارسال رایگان)

معمولا با بافت موهای بلند خود به پشت لچک را روی سر گذاشته و بند آن را در زیر گلو خود می بندند و بعد مینا را روی لچک خود قرار داده و به لچک متصلش می کنند. موهای پشت خود را به دو دسته تقسیم و آن را می بافند و بعد موهای بافته شده را به هم وصل می کنند. خرید لباس بختیاری بچه گانه و لچک برای آن ها نه تنها در میان اقوام و ایلات بلکه در میان عموم مردم نیز طرفدارن بسیاری دارد. هر طایفه با توجه به آداب و رسوم خود از انواع لباس های بختیاری استفاده می کند.

لچک های گران قیمتی که با جواهرات و طلا زینت داده شده اند نیز میان زنان بختیاری مرسوم است و حتی گفته می شود که یک لچک طلا از تاج طلا نیز می توان با ارزش تر باشد. سلیقه شیر زنان بختیاری در انتخاب لباس و لچک بسیار بالا بوده همیشه آراسته و مرتب به نظرمی رسند.

مشاهده فروشگاه آنلاین لباس بختیاری 

پیراهن زنانه بختیاری

خرید لباس بختیاری زنانه خصوصا هنگام خرید پیراهن زنانه همواره با چالش­هایی همراه است. این پیراهن که آستینی بلند و دامنی صاف و بدون چین دارد در رنگ­های بسیار متنوعی دوخته می شود. هر بانویی برای انتخاب رنگ پیراهن خود به سن و موقعیت اجتماعی خود دقت می کند. دامن این لباس می تواند از دو طرف چاک داشته و یا بدون چاک باشد. همچنین اندازه و بلندی این پیراهن که به آن جومه نیز می گویند تا زانو می رسد.

لباس محلی بختیاری-پیراهن زنانه بختیاری که از دو طرف دارای چاک است و تا زانو بلندی دارد- خرید لباس بختیاری مردانه، زنانه و بچه گانه محلی(فروش|ارسال رایگان)
پیراهن زنانه بختیاری که از دو طرف دارای چاک است و تا زانو بلندی دارد

 

معمولا پیراهن زنانه بختیاری دارای سه دکمه در قسمت بالایی است و آستین آن نیز مچ دارد. جنس و طرح پارچه نیز با توجه به سن و مراسم می تواند متفاوت باشد و البته سلیقه ای نیز است. لباس های محلی بختیاری زنانه به شدت رناگرنگ بوده و شادابی و نشاط را به همراه دارد. برای خرید پیراهن زنانه و یا خرید لباس بختیاری بچه گانه از سایت لباس بختیاری می توانید سفارش خود را در این سایت ثبت کرده و در کوتاه ترین زمان آن را دریافت کنید. سایت لباس بختیاری امکان دوخت سفارشی برای مشتریان را نیز برایتان فرآهم کرده است.

 

شلوار قری لباس بختیاری

شلوار قری زنان بختیاری که همان دامن پر چین است و پوششی برای پایین تنه آن هاست. جنس این شلوار قری متفاوت بوده و در گذشته ها از مخمل تهیه می شده است اما شلوار قری که جنس مخمل داشته باشد بسیار سنگین بوده و حمل آن کمی سخت می باشد به همین دلیل امروز از جنس های سبک تر آن ها را می دوزند. زنان بختیاری زیر شلوار قری خود یک زیر شلواری به پا دارند و همچنین برای نگهداری آن از یک بند یا طناب باریکی به جای کش استفاده می کنند و شلوار قری را به کمر می بندند.شلوار قری در واقع همان دامن پر از چین است که زنان بختیاری آن را می پوشند. خرید لباس بختیاری مردانه، زنانه و بچه گانه محلی(فروش|ارسال رایگان)

بنابراین هنگام دوخت شلوار قری سجافی در بالا برای بندآن در نظر می گیرند. جنس پارچه بر قیمت تمام شده شلوار قری و خرید لباس بختیاری زنانه تاثیر گذار خواهد بود. همچنین لباس بختیاری زنانه متراژ بالایی از پراچه را برای دوخت نیاز دارد. طبیعی است که هرچه پارچه با کیفیت تری استفاده شود قیمت نیز بالاتر باشد اما فراموش نکنید که کیفیت در لباس از اهمیت بالایی برخودار است.

مشاهده فروشگاه آنلاین لباس بختیاری 

سیزن زیوآلاتی برای خانم ها

سیزن از زیورآلاتی است که زنان بختیاری از آن استفاده می کنند. ریسه ای به آن سکه وصل باشد و برای محکم کردن لچک و مینا از آن استفاده می کنند را در زبان محلی سیزن می گویند. این ریسه را بر روی لچک و مینا در دو طرف سر، کنار گوش ها وصل کرده و آن را از پشت سر خود رها می کند. سیزن تنوع و اندازه متفاوتی دارد و هر بانویی با توجه به سلیقه و رسوم طایفه خود از آن بهره مند می شود.

سیزن بندی که به دو سمت سر می بندنند و از پشت سر خود رهایش می کنند خرید لباس بختیاری مردانه، زنانه و بچه گانه محلی(فروش|ارسال رایگان)

سیزن و یا لچک ها با طلا و جواهرات نیز تزئین می شوند. خصوصا در گذشته از سکه های طلا بسیاری برای درست کردن سیزن استفاده می شده است. البته امروزه با بالا رفتن قیمت طلا کمتر شده اما هنوز هم سیزن و یا لچک های طلایی میان قوم بختیاری به چشم می خورد. لچک طلا تاجی گران قیمت و با ارزش برای عروس های قدیم بوده که جلوه ای بی نظیری به آن ها می داده است. علاوه بر سکه و یا طلا از سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی نیز در سخت سیزن استفاده می شود.

سیزن از جواهرآلات زنان بختیاری است و با طلا و سکه های گران قیمت نیز تزئیین می شود. خرید لباس بختیاری مردانه، زنانه و بچه گانه محلی(فروش|ارسال رایگان)

شال مردان بختیاری

یک پارچه بلند به رنگ سفید رنگ بوده که در ابتدا مردان ایل بختیاری آن را به هم تابانده و بعد به کمر خود می بندند. از شال برای نگهداری دبیت به جای کمربند استفاده می کنند که ظاهری بسیار زیبا به لباس مردان می دهد.

کردین نوعی دیگر از پوشش مردان بختیاری

نوعی تن پوش بالا تنه است که معمولا چوپانان از آن استفاده می کرده اند. این لباس که فاقد آستین است از نمد بود و بسیار گرم است. علاوه بر گرمای بسیار زیاد کردین غیر قابل نفوذ در برابر آب بوده و در مقابل آتش گرفتن نیز مقاوم است.

مشاهده فروشگاه آنلاین لباس بختیاری 

لباس بختیاری بچه گانه

کودکان بختیاری به مانند بزرگسالان خود از لباس محلی بختیاری استفاده کرده و آن را در مراسم های متفاوت بر تن می کنند. لباس بختیاری به قدری زیبا و با ریشه است که هر فردی با افتخار آن را به تن کرده و از پوشیدن آن لذت می برد. خرید لباس بختیاری بچه گانه را می توانید از سایت لباس بختیاری انجام دهید تا کاری با کیفیت بالا در پارچه و دوخت در اختیار داشته باشید.

 

پوشش های دخترانه بختیاری ظاهری بسیار زیبا داشته و تنوع رنگی بالایی که در مینا و شلوار قری از آن استفاده می کند شور و نشاط را به هر ببینده ای می بخشد. این کودکان با این پوشش زیبا و بازی های کودکانه برای لحظاتی هم که شده آدمی را از رنج و درگیری ذهنی جدا و موجب می شود تا از لحظه لذت فراوانی ببرد.

برای مشاهده و خرید انواع انواع لباس بختیاری مردانه زنانه و بچه گانه کلیک کنید.

مشاهده فروشگاه آنلاین لباس بختیاری 

4.4/5 - (8 امتیاز)