خرید و فروش شلوار دبیت بختیاری اصل حاج علی اکبری با درجه رنگ بالا

آیا می دانید خرید شلوار دبیت بختیاری اصل حاج علی اکبری چگونه بصورت اینترنتی( فروش و ارسال به تهران، اصفهان، اهواز، مشهد، کرمان و …) انجام می شود؟ ما به مشتریان خود مرغوب ترین دبیت از پارچه های اصلی را پیشنهاد می کنیم.

 

دبیت بختیاری

 

شناخت لباس و پوشش اقوام مختلف در ایران یکی از موضوعات دوست‌داشتنی است که علاقه‌مندان به خود را دارد. دانستن نام‌های جالب که برای شلوار و پیراهن‌های محلی استفاده می‌شود و علت استفاده از برخی زیورآلات که ریشه در فرهنگ باستانی دارد، راهی جذاب برای شناخت بیشتر فرهنگ تاریخی و تمدن هر کشور است. در ایران نیز اقوام مختلف از انواع پوشاک‌های گوناگون و زیبا استفاده می‌کنند که همه آن‌ها نشانگر فرهنگ هر قوم هستند. نوع پارچه، دوخت، تزیینات و زیورآلات مردم و به خصوص زنان اقوام مختلف و ایلات گوناگون، دارای تنوع چشمگیری است، هر کدام کارکردی چندگانه دارند و مواردی همچون پوشیدگی، راحتی، شادابی و … در آن لحاظ شده است.

 برای مثال در میان زنان عشایر، پارچه‌های زری و ابریشم، مخمل‌های رنگین، یراق‌های پهن، دامن‌های پرچین، سکه‌های قدیمی، منجوق و پولک‌دوزی که از ذوق و سلیقه و مهارت زیاد خبر می‌دهد، در مجموع پوشاک آن‌ها را به صورت مجموعه‌ای هماهنگ درآورده است که وقار خاصی به آنان می‌بخشد. در مردان عشایری نیز، کسب منزلت اجتماعی براساس پوشاک و لباس وجود دارد و هر قطعه لباس ممکن است بیانگر قشر و طبقه خاص آنان باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی یکی از لباس‌های محلی که مخصوص ایلات و عشایر بختیاری است، یعنی شلوار دبیت بختیاری اصل بپردازیم و شما را برای خرید شلوار دبیت بختیاری راهنمایی کنیم، به خصوص شلوار دبیت حاج علی اکبری که مرغوب‌ترین نوع این شلوار است. در صورتی که شما نیز قصد خرید شلوار دبیت بختیاری یا آشنایی با آن را دارید، این مطلب را بخوانید.

شلوار دبیت چیست؟

شلوار دَبیت بختیاری اصل، شلواری مخصوص و سنتی است که مردان بختیاری به پا می‌کنند.  شکل ظاهری شلوار دبیت بختیاری اصل با شلوارهای معمولی امروزی بسیار متفاوت می‌باشد .مهم‌ترین ویژگی و خصوصیت بارز و متمایزکننده شلوار دبیت حاج علی اکبری، دمپای بسیار گشاد آن است. به طوری که جلوه ویژه‌ای به این لباس می‌دهد. عرض دمپای این شلوار نیز معمولاً بالای پنجاه سانتی‌متر است. دَبیت پارچه‌ای نخی، کلفت، محکم و بادوام و نسبتاً ضخیم است که بیشتر برای آستر لباس و رویه لحاف و در ایران و ایلات بختیاری برای شلوارهای محلی استفاده می‌شود. معمولا اگر شلوار دبيت بختیاری اصل را با كت بپوشند، يك دوال (كمر بند) چرمي كه پهناي بالاي هفت سانتي‌متر و چفت رزه‌اي (سگكي) را محكم  به كمر شلوار مي‌بندند و اگر شلوار دبيت را همراه چوقا به تن كنند، دوالي چرمي با پهناي كم بر روي كمر شلوار آويزان مي‌كنند.

 بختياري‌ها در انتخاب دوال حساسيت خاصي دارند،  از دوالي چرمي معروف به چرم بلغار بسيار تعريف مي‌کنند و اين چرم را بسيار مي‌پسندند. آنگونه كه مشخص است به دليل دست و پا گير بودن شلوار دبيت بختیاری اصل، اين شلوار نمي‌توانسته شلواري مناسب براي كوهستان‌هاي بختياري باشد و به احتمال زياد در قديم همانگونه كه امروزه مرسوم است، مردان بختياري در هنگام كار از شلواري مناسب‌تر استفاده مي‌كردند. البته برخي از مردان هنگام كار و يا كوهپيمايي دو طرف شلوار را بالا مي‌آورند و در زير كش كمر قرار مي‌دهند كه با اين كار دمپاي شلوار از زير دست و پا جمع مي‌شود.

دبیت درجه یک حاج علی اکبری

تاریخچه شلوار دبیت

جامه مردان بختیاری اصیل‌ترین نوع پوشش ایرانی است که پیشینه آن به دوران باستانی ایران بازمی‌گردد. درباره تاریخچه شلوار دبیت بختیاری اصل، با توجه به مجسمه برنزی که در ایذه مالمیر بختیاری کشف گردیده، چنین به‌ نظر می‌رسد که این شلوار نیز از البسه دوران اشکانی باشد، یعنی قدمت آن به دوران اشکانی بازمی‌گردد. اما در سال‌های اخیر به دلیل استفاده از محصولات پارچه‌ای کارخانه دبیت منچستر انگلستان، به آن شلوار دبیت نیز گفته می‌شود.

مشاهده فروشگاه آنلاین لباس بختیاری 

شلوار دبیت حاج علی اکبری

حاج علی اکبر تاجر یزدی که بعدها نام خانوادگی شرکاء را برگزید از تجار بازار تهران حدود سالهای ۱۲۷۰ تا ۱۳۱۰ هجری شمسی بود که دبیت را به کارخانه‌های دبیت‌بافی سفارش می‌داد و در تجارت آن نقش مهمی داشت. به همین علت از نوع پارچه دبیت به نام شلوار دبیت حاج علی اکبری نیز یاد می‌شود و گفته می‌شود که بهترین پارچه برای این شلوار است. مرغوبیت شلوار دبیت حاج علی اکبری نیز به خاطر رنگ ثابت و نرمی آن می‌باشد.

فروشگاه لباس بختیاری - شلوار دبیت بختیاری

 

بهترین پارچه شلوار دبیت

همانطور که گفته شد، دبیت نام نوعی از پارچه است که از محصولات کشور انگلستان است، پس در نتیجه نام اصلی شلوار دبیت بختیاری اصل، دبیت نیست بلکه همان تنبان است که در زبان فارسی قدیم استفاده می‌شد. در دهه پنجاه شمسی، پارچه سیاه رنگ و مرغوبی از انگلستان به نام دبیت وارد ایران شد که بسیار مورد استقبال قوم بختیاری جهت دوخت تنبان قرار گرفت. همچنین به علت کیفیت خوب این پارچه، دوخت تنبان با پارچه دبیت بسیار رونق گرفت و بختیاری‌ها برای تعریف از کیفیت شلوار از عبارت شلوار دبیت حاج علی اکبری استفاده می‌کردند که با گذشت زمان، این عبارت به شلوار دبیت بختیاری اصل تغییر یافت.

الگوی شلوار دبیت بختیاری

برای دوخت شلوار دبیت دست كم نیاز به دو و نیم متر پارچه مشكی اعلا می‌باشد. طراحی و دوخت شلوار دبیت حاج علی اکبری سخت نیست. در بیشتر مواقع کمر شلوار را با سه کش می‌دوزند تا نمای بهتری داشته باشد، اما حالت دیگری برای دوخت کمر شلوار دبیت حاج علی اکبری وجود دارد که به کمرچین معروف است. در این طرز دوخت، خیاط با مهارت خاصی كمر شلوار را دوخت می‌زند به طوری كه دیگر نیازی به كش كمر نیست و كمر شلوار با چفت باز و بسته می‌شود. اما معمولا کمر این شلوار کشی می‌باشد و روی این کش چین‌های بسیار ریز و زیادی در حین برش و دوخت شلوار قرار می‌گیرد .البته با توجه به کشی بودن کمر این شلوار از کمربندهای پهن برای زیبایی و محکمی کمر نیز استفاده می‌شود . شلوار دبیت حاج علی اکبری فقط یک جیب دارد که در سمت راست قرار می‌گیرد و با یک زیپ و یا چند چفت بسته می‌شود.

دبیت الجزیره

قیمت خرید شلوار دبیت درجه 1 حاج علی اکبری-فروشگاه لباس بختیاری

شلوار دبیت اصل

همانطور که گفته شد، بهترین و اصیل‌ترین نوع شلوار دبیت، شلوار دبیت حاج علی اکبری است که از بهترین جنس و بهترین نوع پارچه دبیت تولید می‌شود و دلیل برتری آن نسبت به انواع دیگر شلوارها، رنگ ثابت، لطافت و نرمی آن می‌باشد. اما متاسفانه در سال‌های اخیر، نوع بدل این پارچه وارد بازار شده كه مارك همان پارچه اصلی را دارد اما پس از چند بار شستن، رنگ آن به زردی می‌گراید، این پارچه از کشور کویت وارد می‌شود و کیفیت اصیل و واقعی پارچه دبیت را ندارد. پس هنگام خرید شلوار دبیت بختیاری به کیفیت پارچه توجه داشته باشید.

مشاهده فروشگاه آنلاین لباس بختیاری 

خرید اینترنتی شلوار دبیت

پارچه‌های دبیت هم‌اکنون دیگر از کشور انگلستان وارد نمی‌شوند بلکه اکثرا پارچه‌هایی تولید کشور هند هستند که البته از کیفیت بالایی نیز برخوردارند. از انواع پارچه‌های شلوار دبیت بختیاری اصل که اکنون در بازار وجود دارد می‌توان به الجزیره‌ای، عاج، العوضی، هفت ستاره، هشت ستاره، حاجی علی اکبری و غیره اشاره کرد. فروش پارچه‌های دبیت به صورت تاقه‌ای می‌باشد که هر تاقه بسته به نوع پارچه آن، از 25 تا 30 یارد می‌باشد. (هر یارد برابر 90 سانتی‌متر است.) اکنون مراکز اینترنتی زیادی وجود دارند که می‌توانید برای خرید شلوار دبیت بختیاری به آن‌ها مراجعه کنید و معمولا نیز از پارچه‌هایی با کیفیت مرغوب استفاده می‌کنند. شما می‌توانید برای خرید شلوار دبیت بختیاری، با هر یک از این مراکز تماس گرفته و با مطلع کردن آن‌ها از سایز و اندازه و قد خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.

قیمت فروش شلوار دبیت حاج علی اکبری

مراکز فروش پارچه و شلوار دبیت معمولاً خود واردکننده اصلی هستند، پس واسطه‌ای وجود ندارد و نباید نگران اضافه شدن قیمت واسطه‌ بودن آن‌ها باشید. اما در مجموع لباس‌های محلی که با پارچه‌های مرغوب عرضه می‌شوند ممکن است قیمتشان نسبتا زیاد باشد که این موضوع به دلیل جنس، پارچه و دوخت خوب است. پس برای خرید شلوار دبیت بختیاری، حتما به جنس پارچه توجه داشته باشید.

 

بهترین پارچه های شلوار دبیت با آرم حاج علی اکبری را از سایت لباس بختیاری دریافت کنید.

برای مشاهده عکس ها و خرید شلوار دبیت بختیاری اصل حاج علی اکبری کلیک کنید.

برای ثبت سفارش دبیت درجه 1 کلیک کنید

4.8/5 - (62 امتیاز)